header foto header foto header foto header foto
header foto header foto header foto header foto header foto
header foto header foto header foto header foto
 
Nieuws

Laatste loodjes of te druk? Komt tot rust met yoga op HBS!

Nieuws afbeelding 6-6-2016
Zomerdrukte. Geen tijd voor jezelf. Ontspan met inspanning en doe mee met yoga op HBS.  In de tweede week van de maand juni start een bijzondere samenwerking met Yoga Bloemendaal.  Vijf keer op woensdagochtend.

Een pilot van 5 sessies met Hatha Yoga en Mindfulness op de woensdagochtend (http://www.yoga-bloemendaal.nl/rooster-agenda/yogaoplocatie ). 
De twee vormen worden om de week gegeven. Op deze manier kun je kennismaken met verschillende vormen van beweging én ontspanning. En, in het clubhuis van HBS! De lessen zijn voor iedereen toegankelijk, voor zowel beginnende als de meer gevorderde 'yogi'.

Schrijf je nu in voor deze eenmalige actie. Bij succes gaan we na de zomervakantie zeker door!

Wat          : Hatha Yoga en Mindfulness
Wanneer   : 8, 15, 22 en 29 juni en 6 juli
Tijdstip      :  09:15 - 10:30 uur
Waar         : HBS, Bergweg 1-a, 2061 KB Bloemendaal
Docenten   : Maryvonne Verkerke, Natanja van den Brink en Rosalie Lanting
Aanmelden :  [email protected]
Bijdrage      : € 40,- voor 5 lessen of € 10,- per les


Mindfulness oefenlessen
Ben je nieuwsgierig naar mindfulness of wil je je eigen beoefening opfrissen? De mindfulness lessen zijn voor diegene die kennis willen maken met mindfulness of die al eerder een training hebben gevolgd en de verbinding met mindfulness willen vasthouden of versterken. 
Soms zou je het liefst je gedachten of gevoelens in een doosje willen doen. En, dan de behoefte om te kijken negeren. Of stiekem voorzichtig even kijken of ze al zijn bedaard? Uit de maalstroom van je gedachten komen, dat is waar mindfulness om draait. 

Je leert in te zien hoe je soms op de automatische piloot bezig bent zonder oog te hebben voor het huidige moment. Stil staan bij wat er nu eigenlijk gebeurt in jezelf, én ook buiten jezelf. Vriendelijk, begripvol en zonder te hoeven oordelen sta je dan in contact met de werkelijkheid precies zoals ze is. Oefenen in mindfulness is goed voor je geest en goed voor je lichaam, wat veel stress en ongemak kan voorkomen of verhelpen. 

In de mindfulnessles wordt een zitmeditatie afgewisseld met een lichaamsgerichte oefening zoals liggende yoga, staande yoga, bodyscan, loopmeditatie of een andere begeleide meditatie. 
 
Docent: Maryvonne Verkerke

Hatha Yoga
Kracht, souplesse én ontspanning, dat brengt Hatha Yoga. Je ontmoet deze tegendelen met houdingen, ademoefeningen en een liggende ontspanning van ca 5-10 minuten. ‘Ha’ betekent zon, ‘Tha’ de maan, en ‘Yoga’ verbinding. Met Hatha yoga ervaar je de verbinding tussen lichaam en geest middels de adem. 

Zo kom je in het dagelijks leven allerlei tegenstellingen tegen, zoals spanning en ontspanning, juist en onjuist, ziekte en gezondheid, kracht en zwakte. Ook op de yoga mat vind je deze tegenstellingen.  De adem is de dragende kracht van iedere beweging. Je versterkt en versoepelt je lichaam, en ontspant de geest. Door je te concentreren op verschillende aspecten in de gehele serie ontstaat focus waardoor je eventuele beslommeringen van de dag of activiteiten die voor je liggen kunt loslaten om een diepe rust te ervaren. 

Je werkt van lichamelijke bewustwording naar innerlijke bewustwording waardoor meer evenwicht en rust in het denken ontstaat. Dit brengt je in contact met jezelf, je omgeving en leert je beter om te gaan met de tegenstellingen in het leven. Je voelt je vitaler, energieker en meer ontspannen. 

Docenten: Natanja van den Brink en Rosalie Lanting
Bijlage

Jeugd

Senioren

Sponsoren

Facebook

Instagram